مشاوران دیجیتال مارکتینگ هیچ زمانی مانند الان برای کسب و کارها مهم نبوده اند:
1) رقابت سخت تر می شود
در دنیای آنلاین، همه چیز به شدت رقابتی می شود. همه بر سر شبکه های اجتماعی و جستجوی گوگل با هم رقابت می کنند. به گفته فیس بوک، بیش از 80 میلیون کسب و کار کوچک از ابزارهای تجاری رایگان فیس بوک استفاده می کنند. نسل های جدید مصرف کنندگان دیجیتال در حال تغییر همه تئوری های عادات خرید هستند.
رقابت در این محیط مستلزم پیشی گرفتن از بازی و استخدام بهترین مغزها برای برنده شدن در رقابت است. با این حال، جذب متخصصان دیجیتال مارکتینگ تمام وقت با مهارت های پیشرفته می تواند گران و مشکل ساز باشد.
2) بازاریابی دیجیتال در حال تغییر است... به سرعت
بازاریابی دیجیتال مانند گذشته نیست. شبکه های اجتماعی دائماً الگوریتم خود را تغییر می دهند و دسترسی ارگانیک سخت شده است. وقتی صحبت از مدیریت تبلیغات پولی میشود، پلتفرمهای بازاریابی دیجیتال پیچیدهتر و پیچیدهتر میشوند.
فناوری در حال رشد به سمت هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در حال حرکت است. حتی مصرف کنندگان در هر کانال به سرعت در حال تغییر هستند و کاربران فیس بوک مانند 3 سال پیش نیستند. هر چه تعداد نسل Z بیشتر باشد، تغییر در رفتار، محتوا، خلاقیت و حتی رسانه ها بیشتر می شود.
تغییر در برنامههای رسانههای اجتماعی، الگوریتمها و جدولهای زمانی شخصیشده، هدفگیری پیچیدهتری را آغاز میکند. شرکتها باید سریعتر حرکت کنند یا در غیر این صورت، تاکتیکهای کمپین آنها قدیمی و ناکارآمد خواهد بود.
3) فقدان رویکردهای استراتژیک
رایج ترین اشتباهی که در کسب و کار رخ می دهد، انجام بازاریابی بدون استراتژی است. به طرز عجیبی، من با صدها شرکت از هر اندازه مصاحبه کرده ام و در بیشتر موارد، بزرگترین مشکلی که باید به آن توجه شود، فقدان رویکردهای استراتژیک است. در حالی که برخی از شرکتها تیم و آژانسها را برای سالها در اختیار داشتند، اما هیچ استراتژی محکمی وجود نداشت.
بخش های مختلف سازمان در جزایر جداگانه کار می کنند و کنترل ناکارآمد بوده است. درست است که داشتن یک استراتژی بازاریابی موثر برای شرکت ها به دلایل متعدد کار آسانی نیست. برخی از این دلایل به مدیریت کسب و کار و گردش مالی بالا در بازاریابی مربوط می شود.
بنابراین، مشاوره بازاریابی نقش اصلی را برای شرکت ها ایفا می کند تا بهترین رویکرد استراتژیک را تعیین کنند و از دید تخصصی برای تجزیه و تحلیل داده ها برای ایجاد استراتژی استفاده کنند.
4) شکاف بین اهداف بازاریابی و تجاری
شکاف بین اهداف بازاریابی و کسب و کار بزرگترین دردسر برای مدیریت ارشد است. مسائل رایج بر اساس نوع کسب و کار متفاوت است. رایج ترین مسئله در B2B ناهماهنگی بین عملیات فروش و بازاریابی است. در شرکتهای بزرگ، شکافها میتواند به دلیل فرآیندهای بازاریابی مجزا باشد.
همسویی بازاریابی با اهداف سازمانی آنطور که به نظر می رسد آسان نیست. معمولاً برای رسیدن به یک وضعیت نهایی، تحقیقات، منابع و تجزیه و تحلیل داده های زیادی لازم است. در اینجا شغل مشاور به عنوان یک منبع خارجی می آید که دیدگاه استراتژیک و تجربه در بازاریابی دارد. در حالی که تیم های داخلی می توانند فرآیند و چارچوب محکمی داشته باشند، مشاور بازاریابی دیجیتال می تواند در ارائه تجربیات گسترده کمک کند.
5) بازاریابی و فروش ناسازگار
رابطه بازاریابی و فروش همیشه به عنوان "ماموریت غیرممکن" توصیف می شود. استارت آپ ها سعی می کنند این مشکل را با ترکیب آن دو حل کنند. در نهایت، بزرگترین چالش درگیری بین دو بخش است.
اکنون سرمایهگذاریهای عظیمی در فناوری برای سازماندهی فرآیند وجود دارد که به ما امکان میدهد سفر مشتری را ردیابی کنیم .
یک مشاور با تجربه می تواند در برنامه ریزی و اجرای تحول کمک کند. بنابراین، ارائه دهندگان ابر بازاریابی تمایل به استخدام تیم های مشاوره برای کمک به شرکت در تحول و آموزش دارند.
6) ناتوانی در ارزیابی عملکرد بازاریابی
بخشی از بزرگترین تغییر در دنیای دیجیتال مارکتینگ، داده است. قابلیت ردیابی صنعت را تغییر داد و عملکرد به نمودارها و جداول با اعداد و معیارهای بسیار خاص تبدیل شد.
با این حال، معمولاً برای اکثر بازاریابان مشخص است که بازاریابی در برخی موارد مانند سرنخ های ارگانیک و ایجاد نام تجاری نیازمند تاکتیک های طولانی مدت است. توصیف مشکل دشوار است اما تیم های بازاریابی تمایل دارند تمام تلاش خود را صرف گزارش دهی کنند تا ایجاد ایده های خلاقانه. ارزیابی عملکرد مشکلی است که با ادغام مشاوره با استراتژی و عملیات بازاریابی قابل حل است.
راهاندازی KPI و داشبوردهای بلادرنگ خودکار میتواند مشکلات گزارشدهی زمانبر را حل کند. به منظور اجرای داشبورد و KPIهای سازگار، فرآیند باید شامل یک استراتژی تحلیلی بازاریابی به منظور ارزیابی داده ها و طراحی داشبوردهای بازاریابی باشد.
7) فرآیند و فناوری بازاریابی توسعه نیافته
فناوری یک چالش بزرگ برای همه بازاریابان است و در مدیریت فرآیند منعکس می شود. آشنایی عمیق با فناوری می تواند لایه های بی پایانی داشته باشد و بیش از 5000 ابزار بازاریابی در بازار وجود دارد. چالش بازاریابی به این بستگی دارد که چگونه می توان بهترین رویکرد را برای فهرست کوتاه فناوری که کار می کند پیدا کرد و با ایجاد یک فرآیند مؤثر، نقاط را به هم متصل کرد.
این فرآیند بیش از توانمندسازی افراد با فناوری طول می کشد، بلکه در وهله اول به افراد مربوط می شود. در اینجا نقش مشاور به بررسی وضعیت و تعیین فناوری بر اساس مهمترین آن که انسان است می رسد. ارائه آموزش های سفارشی بر اساس نیازهای شرکت یکی از بزرگترین مزایای حضور مشاور بازاریابی است. این یک مسیر سریع، مستقیم، و نمونه هایی از قلب بخش بازاریابی است.
8) منابع بازاریابی گران قیمت
شکار سر مهمترین قدم برای ایجاد بازاریابی موفق است. کسب مهارت های دیجیتال مارکتینگ مناسب چیزی است که در هر برندی که آنلاین می بینیم تفاوت ایجاد می کند. به گفته استیو جابز، افراد مناسب نیازی به مدیریت ندارند، زیرا می دانند چه کاری باید انجام دهند. با این حال، در دنیای رقابتی، خرید بهترین استعدادهای موجود در بازار کار آسانی نیست.
استخدام مشاور چند مزیت مقرون به صرفه مانند مذاکره و قراردادهای پاره وقت از راه دور دارد. قرارداد معمولاً با نتایج و وظایف محوله خاص همراه است. بر اساس نظرسنجی ، میانگین نرخ ساعتی مشاوران دیجیتال مارکتینگ در سراسر جهان 140.29 دلار در ساعت است، در حالی که 41.25٪ از مشاوران در سراسر جهان کمتر از 100 دلار در ساعت هزینه می کنند.
9) عدم آگاهی از بازار محلی
در حالی که برخی از شرکت ها ممکن است یک تیم بازاریابی خاص کشور داشته باشند، استخدام بازاریاب های داخلی برای هر بازار دشوار است. شرکت هایی که می خواهند مقیاس شوند و به بازارهای جدید گسترش یابند، به دنبال کارشناسان محلی هستند که بینش عمیقی نسبت به بازار و مصرف کننده دارند.
مشاوران بازاریابی اساسا در یک منطقه یا بازار محلی متخصص هستند و سالها تجربه در این بازار دارند. آنها می توانند در مورد فرصت ها و تهدیدهای بالقوه با شرکت مشورت کنند. در مورد موانع فرهنگی و زبان های مختلف، مشاور بازاریابی دیجیتال یک راه حل موثر برای شرکت ها در مرحله اولیه ساخت یک استراتژی بازاریابی محلی و درک شخصیت مصرف کننده است.